Jeżeli jesteś już na etapie "po zamówieniu bramy", upewnij się, że Twoja ekipa nie popełnia następujacych błędów:
1. Nieprawidłowe zamontowanie elementów konstrukcyjnych bramy garażowej do powierzchni montażu
Przy montowaniu prowadnic bramy i ram do przesuwnia się bramy stosuje się odpowiednie kołki rozporowe do danego rodzaju materiału w celu uzyskania odpowiedniego połączenia. Wiele ekip oszczędza stosując nie odpowiednie elementy złączne więc warto to sprawdzić.
Elementy konstrukcji bramy powinny być wypoziomowane i równo przylegać do powierzchni i nie odstawać, a wszelkie nierówności należy skorygować specjalnymi podkładkami z drewna, lub metalu. W zależności od rodzaju bramy, elementy prowadzące powinny być zamocontowane równolegle i stabilnie. Zły ich montaż utrudni pracę bramy, co będzie objawiać się zacięciami i głośną pracą, a nawet może spowodować zagrożenie dla użytkowników.
2. Podobnie przy montażu sprężyn skrętnych, które powinny być założone zgodnie z kierunkiem zwojów oraz nawinięte zgodnie z wytycznymi producenta
W przeciwnym razie bramy nie da się dobrze otworzyć do końca, lub będzie niedomknięta. Ilość zwojów zawsze jest podana w instrukcji montażu konkretnej bramy garażowej. Poprawność naprężenia sprężyn łatwo sprawdzisz otwierając bramę ręcznie - powinna lekko i bez oporów dać się w pełni otworzyć i zamknąć.
3. Brak jakiegokolwiek systemu awaryjnego otwierania bramy
W przypadku awarii napędu lub braku zasilania nie wjedziemy, ani też nie wydostaniemy się z garażu. Przy zastosowaniu napędu garażowego np. Botticelli, Tiziano lub EOS 120 awaryjne rozblokowanie możliwe jest za pomocą systemu rozblokowania od zewnątrz SM1 lub SET/S. Najwygodniejszym jednak rozwiązaniem jest zastosowanie akumulatora awaryjnygo, który umożliwi otworzenie naszej bramy garażowej przy zaniku napięcia.