ROLETY ZEWNĘTRZNE MARKIZY PERGOLE BRAMY GARAŻOWE AUTOMATYKA

10-696 Olsztyn ul. Bajkowa 20 tel. 509 395 764 lub 500 295 200

Jaka stawka podatku VAT przy zakupie bramy garażowej?

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 
Jaka stawka podatku VAT przy zakupie bramy garażowej?
Klienci którzy są na etapie projektowania domu lub budowy przy zakupie bramy garażowej często zostają zaskoczeni wysokością stawki podatku VAT i zasadami jego naliczania w przypadku zakupu bramy garażowej. Dlatego też chcemy wyjaśnić Państwu jak to naprawdę wygląda w świetle przepisów VAT w polskim prawie.
 
Ogólne zasady naliczania podatku VAT przy bramach garażowych:
 
8% VAT – nalicza się klientowi wtedy, gdy korzysta on razem z usługą montażu bramy garażowej u dostawcy, u którego brama została zakupiona i  garaż jest integralną częścią domu, czyli znajduje się w jednej bryle (wspólne mury) z budynkiem mieszkalnym. W tym przypadku klient otrzymuje i ma na fakturze usługę montażu bramy, nie zaś samą bramę garażową i montaż osobno. Nie ma możliwości zakupu bramy z 8% podatkiem VAT nawet wtedy, gdy garaż jest w jednej bryle z domem, ale klient decyduje się na samodzielny montaż lub zleca usługę montażu bramy innej firmie. Jest to niezgodne z polskim prawem budowlanym – i nie mamy na to wpływu.
 
23 % VAT – nalicza się w przypadku, gdy garaż jest wolno stojący, bez znaczenia jest czy klient kupuje bramę razem z montażem czy też bez. Stawka ta obowiązuje także przy zakupie samej bramy bez usługi montażu.
 
WAŻNE !!! - radzimy przemyśleć ewentualny zakup bramy już na etapie wyboru projektu domu i wziąć pod uwagę jakie dodatkowe koszty mogą wyniknąć gdy garaż jest wolno stojący.

Twój komentarz

Kontakt

Dobra Firma Filip Perzanowskii
10-685 Olsztyn, ul. Ignacego Krasickiego 5 / 14
tel. 500295200
NIP:739-353-95-66
email: dobrafirmafilip@gmail.com

Mapa

Mapa dojazdu

 Zobacz na mapie
jak do nas dojechać

 

Na skróty

 
Masz pytania ?
Wypełnij formularz postaramy się
szybko pomóc w doborze produktu